XPOS system, kun for forhandlere

Problem

  • Hvordan kommer jeg som forhandler igang med Xpos.
  • Xpos step by step guide.
  • System tilgås her, www.xpos.eu

Løsning

Xpos står for "Xchange at Point Of Sales", altså et system som gør det muligt at afhjælpe kunden på salgsstedet, altså i butikken.

Electrolux Home Products A/S stiller gratis systemet til rådighed for forhandlere sådan at de kan oprette reklamationer på produkter som er købt igennem Electrolux Home Products A/S Denmark.

Samtidig anvendes systemet også til at differencerne om vi betragter det fejlede produkt som low-cost sådan at vi kreditere produktet eller om det skal betragtes som high-cost og dermed sendes ind på vores værksted for undersøgelse og eventuel reparation.

Efter at forhandleren har oprettet en konto hos Xpos.eu kan man vælge at "gå til leverandør" (Electrolux) for at oprette en reklamation.

Se skærmbilleder herunder.


missing alt text

Det som man indtaster i feltet "your reference" bliver overført som reference på kreditnotaen.

Oplysningerne vedr. firmanavn er automatisk indsat ud fra den profil som du er logget ind med.

missing alt text

I feltet "model number" indtastes PNC nr. som er noteret på produktets typeskilt. Ialt 9 cifre, uden mellemrum, første cifre i PNC nr. er altid et 9-tal.

missing alt text

Herefter udfyldes alle * markerede felter.

Under "RMA Reason" skal der normalt vælges "byte i butik".

missing alt text

Indtast alle køber/kundens kontakt oplysninger. Hvis butikkens oplysninger indtastes her, vil vi tolke det som et erhvervskøb hvor købeloven og 2års reklamationsret ikke er gældende.

Upload kundens købskvittering og / eller anden relevant information.

Tryk derefter "send claim to Electrolux" for at indsende den oprettede reklamation.

Herefter går der cirka 3 uger inden kreditnotaen udstedes, kun hvis reklamationen ikke godkendes vil du blive kontaktet.

OBS. Gem altid produktet indtil du har modtaget en kreditnota, først når kreditnotaen er udstedt, er sagen lukket.

Var denne artikel hjælpsom?